Czym jest miłość do ciała?

Miłość do siebie to nie tylko pełna akceptacja siebie, ale również czynności, które sobie okazujesz. To dbanie o swoje ciało, duszę i umysł, zdrowie psychiczne i fizyczne.  Miłość do ciała to otulenie jego miłością, słuchanie się jego potrzeb, poświęcenie mu czasu i uwagi. W jaki sposób więc okazywać miłość swojemu ciału? W jaki sposób tą miłość sobie pielęgnować? Poniżej dzielę się z Tobą check-listą, która Ci w tym pomoże:

  1. Dbanie o zdrowy i pełnowartościowy sen – odpowiednia ilość snu (7-8 h) zapewnia regenerację Twojemu organizmowi, wpływa korzystnie na system nerwowy, sprawia, że Twoje ciało wygląda młodo.
  1. Zdrowe odżywianie się – kiedy kochasz swoje ciało, nie jest Ci obojętne co mu dostarczasz, nie wybierasz produktów, które Ci szkodzą, wybierasz produkty, które Tobie służą, zapewnią Ci dobre samopoczucie, dostarczają odpowiednich wartości odżywczych. 
  1. Przyjmowanie witamin i suplementów – uzupełnianie swojej diety o brakujące suplementy i witaminy świadczy o tym, że świadomie i z dbałością podchodzisz do odżywiania, starasz się, by Twojemu ciału nic nie zabrakło, by funkcjonowało jak najlepiej.
  1. Ruch fizyczny – aktywność fizyczna (spacer, taniec, sport) korzystnie wpływa na Twoje krążenie, formę i kondycję fizyczną, warto wydzielić chociaż ok. 30 min – 1 h dziennie w swoim grafiku na ruch fizyczny.
  1. Regularne przeprowadzanie badań lekarskich – to odpowiedzialność za swoje zdrowie, świadomość swojego ciała; warto regularnie wykonywać podstawowe badania lekarskie (np. 1 raz na pół roku), by monitorować, co aktualnie potrzebne jest Twojemu zdrowiu.
  1. Świadoma i naturalna pielęgnacja – polecam Ci pielęgnację sprawdzonymi kosmetykami, ja od lat stosuję kosmetyki rodzinnej marki Fitomed, które korzystnie wpływają na wygląd mojej cery
  1. Wybieraj ekologicznie – unikaj stresowych sytuacji i relacji, gdyż stres wpływa destrukcyjnie na komórki, na Twoje włosy, skórę. Dlatego wybieraj dla siebie jak najlepiej, wybieraj te relacje, które służą Twojemu dobremu samopoczuciu. 
  1. Praktyki relaksujące – kiedy dbasz o swoje samopoczucie, kwitniesz „od środka” to Twoje ciało Ci dziękuję, jest piękne i zrelaksowane. Praktyki wyciszające, relaksujące: medytacje, joga, pilates, praktyki oddychania pomogą Ci radzić sobie ze stresem. Będą korzystnie wpływać na Twoje samopoczucie i sprawią, że będziesz z większą empatią i uwagą odnosić się do samej siebie. 
  1. Szacunek do swojego ciała – Twoje ciało jest Twoją świątynią. Dlatego postaraj się nie wpuszczać do niego, osób, których nie darzysz zaufaniem, którzy nie są bliscy Twojemu sercu.
  1. Obdarowywanie siebie rytuałami – rozpieszczaj się od czasu do czasu, to sygnał dla Twojego ciała, że kochasz! Spa, masaże, manicure, pedicure, zapewnią nie tylko relaks Twojemu ciału, ale również Twojej duszy, a jak wiesz – w zdrowym ciele, zdrowy duch!

Ile z powyższych punktów udaje Ci się spełniać? Czy wystarczająco kochasz siebie?

Jeśli spełniasz wszystkie punkty, to znak, że kochasz swoje ciało i jesteś w pełni jego świadoma! Jeśli jednak nie wszystkie punkty udaje Ci się spełniać– głowa do góry! Miłość do siebie pielęgnujemy każdego dnia, najważniejsze jeśli tego chcesz. Mam nadzieję, że powyższa lista okażę się dla Ciebie pomocną checklistą na drodze miłości do siebie! 😊 

–  Uliana

Leave a Reply

Odbierz prezent

Zapisując się do newslettera wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (adres e-mail) w celu subskrypcji i wysyłania do mnie newslettera OCEAN INSPIRACJI. Wiem, że w każdym momencie mogę wycofać tę zgodę. Przeczytałem/am i akceptuję politykę prywatności oraz regulamin.